Visar inlägg med etikett Auktion. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Auktion. Visa alla inlägg

lördag 7 september 2013

Första, andra, tredje...såld!

 Minsann har inte bloggerskan fyndat igen;)? Ett stycke vacker allmogemöbel!

 Även denna i den där lavendelblå tonen som tycks söka upp mig just nu! Ni minns väl träsoffan och det faktum att jag inte "gillar" blått?

Men vem kan motstå en gammal, gammal handdukshängare i originalfärg? Som inte gick på mer än 205 kr med auktionsfirmas provision? Inte jag i alla fall:) Fin lördag på er alla!

onsdag 10 april 2013

Varsågod och sitt!

Tänk hur det kan vara, att man kan bli "kär" i en möbel? Det var kärlek vid första ögonkastet när jag och Emma möttes;) Denna vackra Emmafåtölj ropade jag in på auktion för nåt år sedan. Jag satt en hel dag för att vänta in utropet! Då kan vi tala adrenalinpåslag när budgivningen startade;) Min blev hon för en billig slant. Nu är dessa fåtöljer i ropet rejält, och går för ett mycket högre pris än jag betalade. Fyndfaktor 10/10!