söndag 30 juni 2013

Loppis är bäst, ingen protest

Bloggerskan i egen hög person i samspråk med bordsgrannen:)

Så var den då äntligen här, den efterlängtade loppisen! Det var allt ett jädra slit innan, men så himla kul vi hade under loppisdagen:)

 
Det här är bara en liten del av allt jag plockat ihop, bilen var full upp till innertaket! Diskstället fick jag daterat av en antikhandlare som var där.
Tidigare hälften av 1800-talet enligt honom! Ett diskställ gjort för allmogens trätallrikar. Det var mitt dyraste föremål, ingen köpare fick jag, men väl så många kommentarer och trevliga diskussioner om både diskstället som om andra gamla saker. Det är nåt med det antika som får folk att minnas och vilja delge andra sina minnen, som jag tycker mycket om. Äldre människor märker att jag är intresserad och jag fick höra en del intressant och roligt igår. Bland annat en mycket lång och invecklad historia om laxermedel och vitaminer som förväxlats, och de hemska följderna av detta:)
 
 
Jag höll mig riktigt i skinnet igår, ett enda inköp gjordes bara! Och så den här fina pallen och spegeln som jag bytte till mig av en vän som ville ha nåt annat från mig. En riktigt lyckad dag helt i min smak!

lördag 29 juni 2013

Dax för loppis

Det här sysslar jag med idag denna vackra lördag!
Du kommer väl?

torsdag 27 juni 2013

Lev Vackert

Det här vackra porslinet kommer jag sälja nu! En hel del av det är över hundra år...
Nu ska jag vara med som säljare på en superfin loppis vid butiken Lev Vackert i Kristinehamn på lördag mellan 10 och 16! Se mer info på bloggen inspirationivitt.blogspot.com
När man samlat så länge som jag behöver man förnya sig lite grann. Nu är det ju inte direkt min stil med "en sak in, en sak ut" men även jag måste erkänna att det blir överfullt hemma;)


Det här är bara en bråkdel av allt jag hoppas få med mig på loppisen!


Den stora utmaningen blir att inte köpa på sig mer från de andra säljarna;) Det kommer vara så mycket fint till salu så det blir svååårt!
Hjärtligt välkomna på lördag:)

tisdag 25 juni 2013

Nu börjar sommaren

Foto: svt.se
 
Måns Zelmerlöf inleder sommaren med "Allsång på Skansen" och allt är som det ska vara;) Tryggt och trevligt!



 Trevligt och somrigt är också alla loppisar som poppar upp längs vägarna! Nu kan man göra fina inköp för liten peng, och det gillar vi ju eller hur?


Inte säkert att man vet ens vad det är man köpt, eller vad man ska ha det till... Men det löser sig nog:) De här sakerna liksom matchade varann och hörde ihop. Tycker i alla fall jag!

söndag 23 juni 2013

Man haver fyndat

 Firade midsommar i Bergslagen! På hemvägen åkte vi förbi en loppis där jag fyndade stort:)


 Där fanns mycket fint till bra pris! Dessutom en trevlig säljare som jag hade mycket gemensamt med. Man har ju det med andra samlare;)


 På sommaren är det alltid plåtburkar som lockar mig mest. Undrar varför de lockar mer då än på vintern? Kanske nåt sommarminne med kakburkar och fika i trädgården hos älskade morfar och mormor?


 Den här lilla pressglasskålen på fot har ett sött mönster. Den är dessutom svagt lilatonad så den fick följa med hem såklart!


Det är de små, små detaljerna som gör det:)

torsdag 20 juni 2013

I midsommartid

Skogsolvon, äldre skolplansch, källa Wikipedia.
 Du binder av olvon en midsommarkrans... Ljuva midsommar är snart här. Den ska firas i Bergslagen i ett torp i skogen, bättre kan det inte bli!


Se så vacker! Själva blomman ser ut som en krans.
En alldeles magisk midsommar önskar jag er alla!

tisdag 18 juni 2013

Min plats i solen

 Från midsommar har jag semester i fem veckor:)
Då kommer jag sitta på balkongen och läsa en hel del skulle jag tro! Häromdagen sydde jag den här sittkudden av tyger jag hade liggande hemma.


Såklart kan jag ha den som soffkudde också. Enkel att sy var den dessutom. Kan nog bli fler i sommar!