![]() |
| "Pausfågel", bild från sverigesradio.se |
måndag 27 januari 2014
Liten kort paus
lördag 25 januari 2014
Säng, säng, säng
![]() |
| Den vita och den vaniljgula docksängen till salu! Se mejladress i inlägget. |
Kom att tänka på den sången när jag tog de här bilderna;)
Jag har rotat fram dessa godingar ur mitt djupa förråd;) Helt olika docksängar, men lika fina.
Fast jag tror ändå att min egen favorit är den bruna långsmala docksängen! Vad tycker du?
De andra två, den vaniljgula och den vita, är faktiskt till salu om nån är intresserad! Bestämde mig precis nu;)
Mejla mig för bättre bilder, mått, pris och kostnad för frakt på:
kuriasaivarmland@gmail.com
fredag 24 januari 2014
Rea på rean på rean...
Rea på rean på rean... några tior för ett halsband kan förgylla en trist januaridag!
Lite flärd skadar ju aldrig:)
Fredsmärket är väl trendigt ännu, eller?
Lite dålig koll, men det är fint och jag tycker om det!
Ha en härlig fredag!
Lite flärd skadar ju aldrig:)
Fredsmärket är väl trendigt ännu, eller?
Lite dålig koll, men det är fint och jag tycker om det!
Ha en härlig fredag!
tisdag 21 januari 2014
Värmande mormorsrutor från loppis
När man går på loppis stöter man ofta på virkade filtar i mormorsrutor. De är så fina, men oftast är det små babyfiltar! Det har man ingen användning för efter småbarnsåren kanske?
Då får man hitta på nya användningsområden! Jag har lagt min filt i ylle över ryggen på min läsfåtölj. Passar fint i färgerna i vardagsrummet, förändrar fåtöljens utseende och så värmer den min rygg så skönt! Ett annat sätt att använda filten skulle vara att sy en stor kudde, med svart ylletyg på baksidan. Eller kanske vika filten dubbel för en mindre kudde. Fint är det i alla fall, så hugg tag i den där babyfilten nästa gång du är på loppis:)
Då får man hitta på nya användningsområden! Jag har lagt min filt i ylle över ryggen på min läsfåtölj. Passar fint i färgerna i vardagsrummet, förändrar fåtöljens utseende och så värmer den min rygg så skönt! Ett annat sätt att använda filten skulle vara att sy en stor kudde, med svart ylletyg på baksidan. Eller kanske vika filten dubbel för en mindre kudde. Fint är det i alla fall, så hugg tag i den där babyfilten nästa gång du är på loppis:)
lördag 18 januari 2014
Loppis i eget förråd & Att köpa hund
Genom åren har loppisfynden blivit många, väldigt många faktiskt;) Har man hållit på och sprungit på loppis i 25 år så blir det ju en del godsaker man burit hem. Då kan man gå på loppis i sitt alldeles egna förråd! Minnet är kort, kartongerna välfyllda och de glada utropen många!
"Ååååh, har jag en sån?", "Nämen, guuud vad snygg!", "Va?! Såna samlar jag ju på!":)
Se så livlig han är! Knappt han fastnar på bild;)
"Ååååh, har jag en sån?", "Nämen, guuud vad snygg!", "Va?! Såna samlar jag ju på!":)
Så har jag blivit stolt hundägare också!
Lille taxen Fido ville prompt med hem från Myrorna.
fredag 17 januari 2014
Mycket text
Trenden med text och ord i inredningen fortsätter. Man kan väl säga att det alltid funnits skäl att använda bokstäver, i synnerhet som information. Så här mycket text har jag i mitt badrum:)
Gamla plåtskyltar är vackert, jag har valt att hänga dem i snöre istället för att skruva upp dem.
Vackra flaskor och burkar är fint att inreda med i badrummet. Mina står ovanpå ett skåp. Suktar efter ett gammalt apoteksskåp, men IKEAs är också väldigt fint. Det är ju betydligt lättare att få tag på i alla fall, om man säger så:)
Gamla plåtskyltar är vackert, jag har valt att hänga dem i snöre istället för att skruva upp dem.
Vackra flaskor och burkar är fint att inreda med i badrummet. Mina står ovanpå ett skåp. Suktar efter ett gammalt apoteksskåp, men IKEAs är också väldigt fint. Det är ju betydligt lättare att få tag på i alla fall, om man säger så:)
torsdag 16 januari 2014
I form
Januari är månaden då alla vill komma i form!
Även jag... fast hellre i chokladform då;)!
Chokladkakeformarna i bleckplåt har jag köpt av Vita Ranunkler. Man får lust att ta en tugga, eller hur?
Chokladpengform, inköpt i somras på en antik i Gamla stan! Mums;)
Chokladformarna får husera på min skänk tillsammans med dockhuvudsamling, nysilverbestick och äldre porslin i vitt.
I muffinsform är också trevligt att vara! De två muffinsformarna är inköpta för en herrans massa år sedan på Tradera.
Visst har jag hittat det ultimata sättet att komma i form:)?
Även jag... fast hellre i chokladform då;)!
Chokladkakeformarna i bleckplåt har jag köpt av Vita Ranunkler. Man får lust att ta en tugga, eller hur?
Chokladpengform, inköpt i somras på en antik i Gamla stan! Mums;)
Chokladformarna får husera på min skänk tillsammans med dockhuvudsamling, nysilverbestick och äldre porslin i vitt.
I muffinsform är också trevligt att vara! De två muffinsformarna är inköpta för en herrans massa år sedan på Tradera.
Visst har jag hittat det ultimata sättet att komma i form:)?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



















