tisdag 9 april 2013

Pimpat köksskåp

 När man bor i hyreslägenhet som jag gör, är man lite begränsad när det gäller större förändringar. Det är inte precis lätt att piffa till det tråkiga åttiotalskökets standardluckor i laminat med grå plasthandtag!


Då gäller det att ha lite extra fantasi helt enkelt!
Den här delen av köket har jag försökt få lite intressantare genom att byta ut handtagen, sätta upp en bård, ta bort nedre luckorna och hänga upp ett linneförhänge istället. Sen gäller det att ösa på med fina saker förstås:) som ett gammalt bakbord som delvis döljer den trista bänkskivan, skärbrädor i trä och porslin, en köksvåg, en skärmaskin, porslinsburkar mm.
 
 

Inte så kul från början, eller hur?
 
 

Två handtag från mitt outsinliga förråd;)
 
 

Målade, lätt slipade för en nött effekt och uppsatta!

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad mysigt du har det!
    Jag har också nyligen startat min blogg. Visst är det roligt?
    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Anna! Hade missat att jag fått en kommentar!
    Ska genast kolla din blogg! Tycker det är jättekul, men särskilt teknisk är jag inte...men jag lär mig väl;)
    Kram
    Åsa

    SvaraRadera