tisdag 21 maj 2013

Grönt eller blått?

Kommod i originalfärg.
Jag är en "grön" person när det gäller inredning, har nog aldrig haft blått i mitt hem. Däremot alltid grönt! Verkar vara så att det är antingen blått eller grönt man tycker om, bland folk i allmänhet. Svenska folket älskar blått mest har jag förstått!
Turkos är mittemellan, och det har jag en hel del av här hemma märker jag:) Framförallt i sovrummet, där den här kommoden står som sängbord. Köpt på antikaffär för många år sedan.

 
 
I fönstret har jag tavlan, terrinen och sifonen. Små detaljer som plockar upp den turkos tonen!

2 kommentarer:

  1. Härlig färg tycker jag. Jag har inte heller så mycket blått hemma. Lite blåvita krus och så tycker jag är fint, men annars är det inget blått.
    Hela vårt hus var nämligen målat i blått när vi flyttade dit. Tak och dörrar och det mesta man kan tänka sig var blått, så jag vill inte ha den färgen mer... :) Vi kämpade hårt för att få bort den.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  2. Tänk vad olika det är, andra skulle väl jubla över ett hus i blåtoner! Jag skulle rysa av obehag och måla om som ni;)Konstigt nog tycker jag att blått kan vara fint hos andra!
    Kram
    Åsa

    SvaraRadera