torsdag 30 maj 2013

Tur och retur

Liten stationsgosse
Tog mig en lång härlig cykeltur till en underbar butik, Blomsterstation, som ligger i ett bedårande vackert litet järnvägsstationshus! 


Ser ni biljettluckan?
Gammalt och nytt samsas om utrymmet, en del av de äldre sakerna är bara att titta på och inte till salu, allt för att göra en fin miljö. Här ser ni en del av väntrummet!


Postfack
Så mycket fint att titta på att ögonen går i kors:) Delar av huset är k-märkt och får inte ändras på. Bra tycker jag!

 Den gulliga ägarinnan är samlare, liksom vissa andra som jag känner till;)

 Den här taklampan ville följa med mig hem sa den, men jag fick stå över denna gång.


 Husets utsida får inte heller ändras, och vem skulle vilja det? Så oerhört fint som det är! En gammal lummig trädgård hör till huset också...


 Den här skylten satt på utsidan av huset förr!

Så cyklade jag hemåt genom fager natur igen, efter trevligt samtal, fylld av fika och härliga intryck!
Och vet ni vad? Huset är snart till salu! Om jag hade pengar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar