fredag 13 december 2013

Lusse lelle

 Så är Lucia här! I morse var jag uppe och tittade på Luciamorron på TV, det var jättefint! Min favoritartist Sofia Karlsson var med, ackompanjerad av Martin Hederos på piano. När Sofia sjunger "Frid på jord" kan man inte annat än känna julstämning!

Det här fina paret täljda ljusstakar i trä i form av Lucia och Stjärngosse hittade jag på loppis igår. De var träfärgade och smutsiga, men kostade bara 12,50 styck så jag slog till! Jag såg "potentialen" som det står i alla inredningstidningar;) Målade ett par varv med vit färg blev de mycket finare. Man skulle ju kunna ha dem som adventsljusstake, det är ju fyra ljus, men det får bli nästa år i så fall!
Ha nu en underbar Lucia, jag är avundsjuk på er som får gå på Luciafirande på dagis och se alla söta lussefirande barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar