söndag 15 september 2013

På min systers balkong

 
 

Mysig inglasad balkong som blir som ett extrarum!
 Min storasyster och jag har egentligen väldigt lika smak när det gäller inredning, äldre hus och antika saker. Det som skiljer oss åt är nog att hon har en smak mer åt "Toscana/Provence" och "1950-tal", medan jag är mer åt "Brocante/Bohem" och lite "1970-tal". Häromdagen när vi fikade på hennes mysiga balkong tog jag några foton som jag gärna vill dela med mig av!
 
Visst är det fint? Här satt jag och hade det bra! I stort sett all inredning på balkongen är köpt på loppisar, antikaffärer och auktioner. Ofta i mitt sällskap:)

Hon är duktig på färger och styling, söstra mi!
Ett nytt färgtema råder på balkongen varje år.
 
Många roliga detaljer att titta på, det gillar jag skarpt som ni väl vet vid det här laget.
Minimalist = trist;))

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha för minimalist-trist då är det knappast trist här hemma;) fniss;)

    Väldigt vackert hon har det din syster gillar de härliga gröna tonerna
    Önskar dig en fin kväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Här är det ännu en som fnissar glatt åt det uttrycket!
    Jag kan förstå att det är mysigt att sitta där, och så mycket intressant det finna att kolla på. Ja, varför handla hos de stora kedjorna när det finns så mycket fint på loppis, och till mycket bättre pris!

    Min granne och jag finns i södra Dalarna mellan Smedjebacken och Säter, något att tänka på? Det vore hur roligt som helst! Men förresten, hur skulle det då gå om vi får samma loppisställen! Men, jag är generös och skulle då ta med dig på mina hemliga ställen.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min KuriÅsa Värld16 september 2013 kl. 12:28

      Köpa hus ligger väl inte som prio ett just nu, först hitta en man att dela huset med;)
      Men dina hemliga loppisställen skulle jag vilja veta mer om:)
      Kramar Åsa

      Radera