söndag 22 september 2013

Vi flytt int!

Fågel från loppis, jordglob från Indiska, sifon från en vän,
två franska bröllopskupor från 1800-talet köpta på auktion och lampa från IKEA!
 Nu när alla flyttfåglar börjar ge sig iväg mot sydligare breddgrader är jag glad att ha mina porslinsfåglar kvar som säger "vi flytt int!" Men nog blir jag lite misstänksam, titta på bilden så ser ni hur han kollat in Afrika på jordgloben... Han är lurig, den där;)

 Bakom fågeln ser ni mitt senaste fynd. Från idag faktiskt! Har en vän som har mycket fina saker och ibland leker vi "Ska vi byta grejer med varann?" Jag byter en vägghylla mot en sifon, sa jag idag:)


Den här söta lilla krabaten har sitt bo ovanpå några gamla böcker på en hylla i vardagsrummet. Han stannar också kvar i goa stugvärmen i vinter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar