torsdag 20 februari 2014

Dessa fantastiska böcker

 Jag älskar böcker! Ända sedan jag lärde mig läsa har jag släpat hem böcker från biblioteket. Vår familj var den som lånade mest böcker av alla familjer på vårt område när jag var barn. Det sade tanten i utlåningsdisken minns jag:) Då lånade man på det lilla biblioteket som också var skolbibblan för min skola. Synd att så många filialer och bokbussar lagts ner, nu får man oftast ta sig till centrum och stadsbiblioteket för att få tillgång till låneböcker. Det är en rättighet att ha tillgång till böcker för alla tycker jag!

 Böcker är underbara att läsa, men man kan ju inreda med dem också:) Jag roade mig med att fota alla ställen i lägenheten där jag har mina gamla antika och semiantika böcker!

 Det var lite här och där jag hade placerat ut bokhögar visade det sig! I alla rum utom badrummet, där är det väl ändå för fuktigt för böcker kan jag tro;)

 I hallen har jag den här lilla bokhyllan som rymmer många raringar! Funderar på om det går att fota och göra en tavla av det här motivet? Det finns ju sådana tapeter numera.

Visst hittade jag ett ställe till:) Jag har ju böcker på lilla gröna hyllan, och böcker på skänken också!

När jag nu ändå är inne på ämnet, så längtar jag till bokrean! Då brukar jag alltid hitta nån bok om inredning eller DIY att köpa med hem och njuta av. Får vänta nån vecka till bara!

4 kommentarer:

  1. Jisses, vad trevligt med alla böckerna. Så vill jag också ha det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det bästa av allt är att böckerna är köpta billigt på olika loppisar:)
      Kram

      Radera
  2. Så fina bilder!!! Ja den första bilden ger riktiga sommarkänslor...längtar efter spetsgardiner och solen som letar sig igenom :) En fin kväll till dig. Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Böcker är vackra både som inredning och att läsa.
    Håller med om att det är synd att de små biblioteken lägger ner för det borde vara allas rättigheter att få tillgång till att läsa. Sen är det myket mer miljövänligare att låna böckerna på bibliotek än att köpa nya hela tiden. Fast jag måste erkänna att jag är dålig på att låna böcker. Men kanske borde jag bli bättre.
    Du Rean. Så jag längtar, har sett ut en inredningsbok som jag ska köpa, sen blir det ett gäng med Lasse Majas dektektivbyrå som jag och barnen älskar att läsa.

    Så tråkigt med ditt jobb, och vilket dröm jobb du hade och vilken tillgång du måste ha varit då du är så duktig på att inreda. Jag hoppas att situationen löser sig för dig för det är du värd. Det borde vara allas rättigheter att ha en fast anställning.

    Önskar dig en härlig helg
    Kram
    Annie

    SvaraRadera