fredag 2 maj 2014

Äkta patina

 Jag har varit så flitig idag! Skurat tegelväggen och golvet på balkongen med rotborste och såpa! När man bor nästan mitt i stan blir det mycket sot och avgaser som inte ger så trevligt avtryck på balkongen. Men nu är det rent och fräscht! Pallen med äkta patina har jag fått av en vän som skulle slänga den.

 Men när jag är med slängs inget i onödan;) Tog med pallen hem och skurade den med linoljesåpa. Vilken underbar patina va? Lavendeln fick jag av samma vän:)
Så här prunkande var det på balkongen förra året! Värmen försvann visst här, men den är väl snart tillbaka så man kan fundera ut årets färgtema på blommor. Ingen blir väl förvånad om det blir lila inslag;)?

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Det såg verkligen mysigt ut på balkongen :)
    Vilken bra vän... såna ska man vara rädd om :)

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min KuriÅsa Värld9 maj 2014 kl. 19:07

      En väldigt fin vän som jag brukar byta loppisgrejer med;)!
      Kram

      Radera