måndag 19 maj 2014

Dra dit pepparn växer...

De små plantorna samsas på mitt gamla gråslitna träbord tillsammans med den gröna glasflaskan. Mot väggen har jag lutat en plåt och en väderbiten fönsterram prydd med två rostiga taggtrådshjärtan. Där kommer luktärter och annat kunna slingra sig i sommar!
Till vänster står en av mina gröna klaffstolar och under bordet står två av min vattenkannor i zink. Allt köpt på loppis genom åren!
 ...alltså till min balkong:) Jag var hos en vän under helgen som "blivit med växthus" i år. Hon hade sått så mycket att det var självplock där i helgen!

 Än så länge står plantorna i sina små plastkrukor så nu får jag ge mig ut på loppis i jakten på de perfekta krukorna och lådorna. De behöver få mer utrymme, jord, vatten, näring och kärlek!

Luktärter, oregano, blomman för dagen, basilika, chili och spetspeppar fick jag med mig hem! Det är riktig lycka det! Nu hänger det på mig och lite på vädret hur de små liven utvecklas:)

1 kommentar: