söndag 13 oktober 2013

I brist på äpplen

 Det ligger inga riktiga äpplen i drivor på min köksbänk tyvärr! Det tar sig inte riktigt med äppelträd på balkong;) Så då får jag trösta mig med att jag har det här söta salt- och pepparsetet i porslin i alla fall. Den antika skylten har suttit på ett äppelträd som namnskylt på en äppelodling. Den är jag mycket glad i också:)

Bild Pinterest
Bilden här ovan visar en annan variant på namnskylt, något lyxigare än min enkla.

Så här ser det ut på köksbänken just idag. Lite rörigt kanske, men fullt med högt älskade saker!

2 kommentarer:

  1. Så mycket fina saker. Här har det också varit brist på äpplen i år, vi har ett misskött äppleträd i trädgården som vi först i år har tagit hand om. Beskurit och beskurit så att vi förhoppningsvis slipper den där svampen som kommer när äpplena växer för tätt.
    Men till våren hoppas jag att vi ska kunna inhandla ett aroma äppleträd, för de äpplena är såååå goda.

    Önskar dig en fin dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Så fin den enkla skylten är! Och så praktiskt när man glömt namnet på vilken sort som är planterad. Jag trodde aldrig jag skulle glömma namnen, men det har jag på ett av träden!
    Dina äpplen i porslin trodde jag var "äkta"!
    Man ska omge sig med sina älskade saker! Köksredskap och allt som hör till köket är jag extra förtjust i. Kan du inte visa den fina skärbrädan som står där i bakgrunden?

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera