tisdag 1 april 2014

Alldeles blommigt

 Nu när man längtar som mest efter blommande natur så kan man "blomma till det" inomhus! Min tehylla i köket har några blommiga burkar och en liten termos med en ros på. Det både missmatchar och matchar på samma gång!

 Jag sår alltid luktärt på balkongen. De är så söta och doften är underbar! Jag plockar in små minibuketter och sätter i vaser av pressglas. Förra året kom blomningen igång sent, så i år får jag förgro dem inne. Det är snart dags, det står att man kan förgro från mitten av april på fröpåsen. Mysigt!

 Mera blommigt har jag i min fina vägghylla! Här hänger mina blommiga tekoppar från Indiska. Hyllan har två vänner gjort åt mig. Jag hittade på modellen, de snickrade och så målade jag sedan! Älskar den hyllan!

Ett ganska nytt loppisfynd har jag ställt framför den stora svarta plåtbrickan. En liten enkel plåtbricka med kurbitsliknade blommor får pigga upp nu i vårtider. Kostade en tjuga på kommunens returstations butik. Den stora brickan är från 1800-talet, den lilla blommiga är från Konsum och har inte lika många år på nacken! Önskar er en fin tisdag med sol och vårvärme!

2 kommentarer: