onsdag 8 januari 2014

Dagvill...

 ... inte bara dagvill, utan veckovill, månadsvill, årstidsvill (vill=vilsen)! Regn, mörker, plusgrader, blåst och ingen känsla för att det skulle vara januari. Det känns mer som november och det är nog därför jag har svårt att ta bort julsakerna i år. Det brukar jag annars vara ganska snabb med efter nyår i vanliga fall! Nu har jag allt kvar utom granen.

 Inser att jag borde ta mig an verkligheten och börja plocka undan här hemma. Många bloggare säger sig vara fulla av energi och inspiration, men jag tillhör inte dem tyvärr. Att se fram emot våren känns alltför tidigt, med tanke på att skolbarnen inte ens haft sportlov;)

Lille Bambi får nog bo kvar i sin skog av pappersgranar ett tag till.
Nä, nu tror jag att jag ska ta mig en kopp te med en god lussebulle! Och pepparkaka;))!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar