tisdag 14 januari 2014

Ett lingonris...

CD, Monica Zetterlund. Överkast från 1960-talet, loppisfynd.
 ...i ett cocktailglas blev hon kallad av Tage Danielsson. Jag pratar såklart om Monica Zetterlund, denna gudabenådade artist! Före jul hittade jag en samlings-CD bland billiga julskivor i mataffären.
Den heter "Z - det bästa med Monica Zetterlund" och innehåller 2 CDs. Personligen tycker jag mest om de svenska visorna/sångerna med text och musik av Beppe Wolgers, Tage Danielsson, Hans Alfredsson
m fl. Vilken storhetstid det var i svensk musik och kultur, 1960- och 1970-talet!

Jag söker "desperat" efter inspiration när det gäller inredning! Har just sträckläst Lulu Carters bok "Sinnliga Rum". Fantastiska bilder, bra tankar, finfin inspiration och  intressanta berättelser ur Lulus liv. Kan tro att många har negativa förutfattade meningar om denna kvinna (det hade jag), men de kommer på skam. Intelligent, intressant, rolig och charmig tycker jag nu:)  Heja alla starka kvinnor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar