söndag 5 januari 2014

Inspiration tack!

Bild IKEA
 Har ni det som jag nu i januari? Inspirationen är som bortblåst! Just nu är det en slags tillvaro i ett "ingenmansland" och jag hittar varken styrsel eller lust till nåt alls. Min alldeles första bloggtorka har inträffat tror jag! Eftersom inget nytt hänt här hemma får andras bilder ge inspiration i stället.

Bild Pinterest

Fortfarande har vi lååång tid kvar av vintern, så lång tid att det är lika bra att njuta av den så mycket det går! Här i mina hemtrakter är det milt och snöfritt, så det är lätt att ta långpromenader.
Helst skulle det ändå få vara snö på marken, plogade vägar och ett par minusgrader. Tänk om man sen kunde komma in, med rosor på kinden, en vedtrave i famnen och så få tända en brasa i kakelugnen! Kan jag bara drömma om, men jag har ju i alla fall en DVD-brasa som får duga så länge;)


2 kommentarer:

  1. Jag är så nöjd bara med att ljuset har vänt. Nu går vi ju mot bättre tider...inspirationen kommer vad det lider...

    SvaraRadera
  2. Det är samma här inte ett uns av inspiration. Kan ju bero på det vansinnigt tråkiga vädret vi haft de senaste 3 veckorna.. grått, regnigt och dimma inte en skymt av solen :(

    Men men det kommer väl bättre tider får vi tro på =)

    Ha en fin fortsättning på det nya året!
    Kram Marie

    SvaraRadera