lördag 11 januari 2014

Liten och trasig är välkommen till mig!

 En till lite kantstött och trasig filur har hittat hem till mig! För bara en ynka femma klarar man att  loppisfynda även under fattiga januari;)
Den här lilla ursöta Dalahästen hittade jag på Myrorna igår. Visserligen lite halt och lytt, ena benet är hoplimmat och alltså egentligen trasigt. Har märkt att jag har en förmåga att köpa det som är kantstött, skavt och operfekt...

...vi talar troligen om en identifikation här, en personifiering av ett föremål. Enligt min ringa amatörpsykologi alltså:)
Typ "välkommen hit du som har ett brutet ben eller en bruten själ, här finns lim av allehanda slag! Väl utprovat och godkänt av en som talar av egen erfarenhet";)

7 kommentarer:

  1. "Bruten själ" så tänkvärt. Kan man gipsa sådana? Eller hur gör man? Limmar med Karlssons klister?...tror att jag lidit av den åkomman någon gång...och trodde att det skulle självläka...är detta möjligt...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min trogna bloggvän, tack för dina fina kommentarer som jag alltid ser fram emot:) Tror på epoxylim i vissa fall, och en kopp te och samtal med en god vän i andra fall!
      Kram Åsa

      Radera
  2. Men så söt. Hade jag sett honom så hade jag också tagit med honom hem.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han söööt?! Det brutna benet gör honom liksom ännu sötare;)
      Tack för att du fortsätter titta in här och ger mig kommentarer.
      Uppskattas mycket ska du veta!
      Kram Åsa

      Radera
  3. Men vilken underbar blogg du har! Blir så glad när jag tittar och läser.
    Musiktips, apropos det här inlägget: Bargain Store med Dolly Parton.
    Texten om finns här: (och låten på Youtube)
    http://www.metrolyrics.com/the-bargain-store-lyrics-dolly-parton.html

    " Why you take for instance this old broken heart
    If you will just replace the missing parts
    You would be surprised to find how good it really is
    Take it and you never will be sorry that you did"

    Hälsningar, Eli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eli, vad kul att du hittade hit! Och ett musiktips dessutom, hedrad!
      Kram Åsa

      Radera
  4. <3 <3 <3 Tycker absolut den lite halte hästen passar in, och gillar "mattens" amatörpsykologi! Kram från en lite halt och lytt
    Mia

    SvaraRadera