fredag 9 augusti 2013

En get med sin lilla geting

Callian Antik
På Renstiernas gata på Söder ligger sedan en tid butiken In the mood. Mycket fint där, oj oj oj:)
Det är kvinnan bakom fd Årstiden som öppnat ny butik. I källaren ligger Callian Antik som har enormt mycket fina saker i fransk lantstil!


Den här söta gamla skolplanschen köpte jag där för en billig peng. Kanterna var söndertrasade, så jag har skurit rent med skalpell och gjort nya hål för snöret!När min systerson var liten kallade han getternas ungar för getingar i stället för killingar, ganska logiskt eller hur? Därav dagens rubrik:)
Emaljhängaren och bakformarna har jag ropat in på Tradera för många år sedan.
 
Vackra gamla provdockor från Frankrike. Ja tack:)

PS. Min länkning till Tradera funkar tydligen inte!
Istället gå in på www.tradera.com och sök på "retro gardiner", säljare "Dosanz" och så kan ni sedan söka på "säljarens alla annonser". Jag har mycket fint till salu ute på Tradera nu och en tid framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar