tisdag 27 augusti 2013

Grönt är skönt

 Äntligen kom jag fram till rätt grön nyans på målarfärgen, det är banne mig inte lätt det;)
Har ett kuddfodral med den här gröna tonen. Tycker nyansen är så behaglig så kuddfodralet åkte med till färghandlaren! Han höll en apparat över tyget och kom fram till närmast möjliga NCS-nr i kuddfodralets kulör. Och så valde jag en annan! Jo faktiskt, för jag tyckte hans val av kulör var för ljust:)

 Hm, här målas spegelramar och fingrar:)


 Jag är mycket nöjd, för den här spegeln var i trist furu förut.
Det är snyggt att hänga saker på väggarna i grupp, istället för utspritt. Den här väggen där TVn står är väldigt svår att fota, men ni ser hur jag menar hoppas jag! Spegelglas fattas ännu till den tvådelade ramen. Nu funderar jag på att måla köksbordet i den här nyansen också. Måla, måla, måla:)

1 kommentar:

  1. Den gröna färgnyansen var fin! Kul att du tog med dig kuddfodralet och så bra spegeln blev i den färgen. Jag tycker också det blir fint att samla ihop en grupp sådär på väggen.

    Kram
    Cia

    SvaraRadera