torsdag 1 augusti 2013

I en skattkammare

Fyra fina lådor i exakt rätt färgton:)
På  Söder i Stockholm kryllar det av antikaffärer och secondhandbutiker! Man kan knappt gå på en gata i SoFo utan att stöta på nåt fint. Där är det lite mer inriktat på den unga trendiga kunden som gillar retro. Även klädbutiker, frisörer,fik och matställen är retroinspirerade, och inte mig emot:)


 En av antikaffärerna är Södra Skattkammaren på Bondegatan 44, www.antikhandel.nu
De har mycket retro, design, 60-tal, möbler, lampor och industristil i sitt sortiment. När jag var där såldes två teakskåp i rask takt:)
Själv fick jag syn på de fina petrolblå lådorna när de plockades upp ur en kartong, och dom högg jag direkt! En mer exakt matchande färg till kommoden hemma i mitt sovrum hittar jag inte tänkte jag. Och visst blev det lite bra?

 Lådor kan man nämligen inte få för många av anser jag, för de kan ju fyllas med "bra-att-ha-saker";)
Överkastet från 50-talet köpte jag igår på min lokala loppis! Nu ligger det nytvättat och somrigt blommigt på min säng.

Överkastet stämmer exakt till min 160 cm breda säng (IKEAs äldre sängstomme, typen gammaldags järnsäng). Förr var ju sängarna 80 cm breda och en dubbelsäng således 160 cm. Ni kommer knappt tro mig , men överkastet kostade bara 47 kr!! Det kostade 95 kr ordinarie pris och så var det 50% på det. Man har allt turen på sin sida ibland:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar