tisdag 13 augusti 2013

Stylad balkong

 Balkongen har varit en härlig plats att vara på denna varma sommar! Här är både sol och skugga samtidigt, så man kan välja den del av balkongen som passar för tillfället. Jag hade en gammal sliten trädgårdssoffa här förut, men den tog jag bort häromdagen. Den tog bara onödigt stor plats, och inte var den säker att sitta på heller i sitt förfall:)

 Det blev en liten ommöblering, eller snarare en total ommöblering;) Till mina grannars "glädje" gjorde jag det klockan elva på kvällen... Det är då min kreativa nivå är som högst och alla idéer sprudlar!
Nåväl, inga klagomål inkom så det gick nog bra:)

 Jag plockade fram en av mina gamla stegar ur förrådet. Nu får den agera hylla på balkongen ett tag!

 Det rejält patinerade bockbordet fick en mer central plats. Jag älskar det bordet! Först var det utebord vid stugan, sedan var det TV-bord i mitt vardagsrum och nu är det balkongbord! Under bordet står några av mina gamla vattenkannor i zink på parad. Ställde dit klaffstolar också så att det är smidigare när man vill äta eller fika utomhus. Än har vi väl några fina dagar på oss får vi hoppas?

 Stegen köpte jag för 100 kr för kanske fem år sedan. Det var en fynd som heter duga! Den stod i en antikaffärs lager, men var inte stadig nog att klättra på. Men inte fasen behöver jag klättra inte;)

Under denna prunkande växtlighet finns en zinkbalja. Här odlar jag persilja, gräslök, rosmarin och så den där grå växten som jag glömt vad den heter. Men vacker med sin grågröna färg mot zinkbaljan, det är den! Inte ätbar dock;) För övrigt kan jag väl inte påstå att jag skördat så mycket, men det är fint att ha ändå på nåt sätt. En illusion av trädgård!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar